Haber

Edirne Valisi Kırbıyık: Halkalı-Kapıkule hızlı tren hattının ilk fazı 2024’te tamamlanacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından 2019 yılında üretimine başlanan Kapıkule-Halkalı hızlı tren projesinin ilk etabı, 153 kilometrelik bölümün 54 kilometresi olan Çerkezköy-Kapıkule sınırında tamamlandı. Altyapısı yüzde 77, fiziki ilerlemesi yüzde 58 olan çalışmaların 2024 yılında tamamlanması hedefleniyor. Projenin 3 etaptan oluştuğunu söyleyen Vali Hüseyin Kürşat Kırbıyık, “İçinde bulunduğumuz Çerkezköy-Kapıkule etabı 2024 yılında tamamlanacak. Proje tamamlandığında İstanbul’dan Edirne’ye ulaşım 1 saat civarında olacak. Yük tarafında da 6 saatlik bir aralık var. Bu 2 saate kadar çıkıyor. 3 kat hız kazanmış olacağız” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından 2019 yılı Haziran ayında üretimine başlanan Kapıkule-Halkalı hızlı tren projesinin ilk etabı olan Çerkezköy-Kapıkule sınırının 153 kilometrelik bölümünün 54 kilometresi tamamlandı. . Altyapısı yüzde 77, fiziki ilerlemesi yüzde 58 olan çalışmaların 2024 yılında tamamlanması planlanıyor. Projenin tamamlanmasının ardından İstanbul-Edirne arası yolculuk 3,5 saatten 1 saate çıkıyor; 6 saat süren yük taşımacılığının 2 saate düşürülmesi hedefleniyor.

Halkalı-Kapıkule hızlı tren hattının ülkenin uluslararası ticaretini zirveye taşıyacağını belirten Edirne Valisi Hüseyin Kürşat Kırbıyık, “Hem ilimiz, hem de ülkemiz açısından çok önemli bir proje yürütülüyor. Trakya bölgesi ve hatta komşu ülkelerimizle. Sadece şehrimiz. “Sadece ülkemiz ve bölgemiz için değil, ülkemiz ve bölgemiz için de çok önemli bir proje. Çevreden düşündüğümüzde şehrimizin İstanbul’la bütünleşmesini en üst düzeye çıkaracak bir proje. Yük tarafında düşündüğümüzde uluslararası ticaretimizi çok daha yukarılara taşıyacağımız bir proje” dedi. Projenin Çerkezköy-Halkalı etabının 2024 yılında tamamlanacağını söyleyen Kırbıyık, “Bu proje 3 etaptan oluşuyor. Halkalı’dan başlıyor; Halkalı-Ispartakule etabı, Ispartakule-Çerkezköy etabı ve Çerkezköy-Kapıkule etabına giriyor. 3. etap 153 kilometrelik bir kesim Çerkezköy’den başlayıp Kapıkule’ye kadar devam edecek bölümde bu 153 kilometrenin 54 kilometresi Edirne ilinin sonundan geçiyor. 1.5 yıl Bu fazdaki çalışmaların 2024 yılında tamamlanacağını düşünüyoruz.Hem Halkalı-Ispartakule hem de Ispartakule-Çerkezköy sınırlarında ihale süreçleri ile proje tamamlanacak.İçinde bulunduğumuz Çerkezköy-Kapıkule etabı da 1.5 yılda tamamlanacak. 2024 yılında tamamlanacak Burada hem yük taşımacılığı hem de yolcu taşımacılığı ile ilgili bir proje var.Proje bittiğinde İstanbul’dan Edirne’ye gelin Servis 1 saat civarında olacak. Şu anda yük tarafında 6 saatlik bir mola var. Bu 2 saate düşecek. Avrupa Birliği kapsamında Bulgaristan tarafında projenin devam ettiğini belirten Kırbıyık, “Avrupa Birliği kapsamında bu Bulgaristan hattında da devam ediyor yani entegre bir projedir. Türkiye’den başlayıp Bulgaristan hattına ve tüm kıta Avrupasına bağlanacak şekildedir. Ülkemizin dış ticareti ve ihracatı açısından son derece değerli bir proje.” özellikle Selimiye inanç turizmi kapsamında.Şu anda daha fazla yoldan geliyorlar ama hızlı tren bu anlamda bize büyük bir imkan sağlayacak.İlimiz şimdiden hızlı trenin faaliyete geçeceği döneme hazırlanıyor. Hem hizmet bölümündeki alanı hem de diğer kültürel ve tarihi varlıkları ön plana çıkarmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.İlimizin makro projelerinden biri.Edirne’nin geleceğini doğrudan etkileyecek ve onu doğrudan ilgilendiren bir proje. çok önemsiyorum.Çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor.Bulunduğumuz bölgenin sağında aslında eski sınır vardı.O hat şimdi buraya taşındı.Yaklaşık 7-8 ay bu hat üzerinde gidecek. üretimi üstlenir İhale, Edirne’de 680 metrelik viyadük çalışmasına başlıyor. Burada da konvansiyonel sınırı oraya taşıyacağız ve 2 adet hızlı tren sınırı olacak. Yolcu taşımacılığı ve yük taşımacılığı yan yana 3 hat ile oraya gelecek. Bir bakıma bunun da bizim için bir değeri var; eski çizgi bir dolgu üzerinde yer alır. Şimdi boş olacak. İlimizde 4 farklı hudut kapısı bulunmaktadır. 3 tanesinde kargo taşıyoruz. Günlük 2 bin 500’e yakın TIR’ın yola çıktığını görüyoruz. Artık karayolu ile yük taşımacılığı belli bir kapasiteye ulaştı ve imkanlar çerçevesinde bunu her geçen gün artırmaya çalışıyoruz. Ticaret Bakanlığımız ve ilgili bakanlıklarımızın yurt içindeki muhatap devletlerle yaptığı çalışmalarla buna mutlaka demiryolu ulaşımını da eklememiz ve buradaki payını artırmamız gerekiyor. Bu proje ile büyük bir ivme olacağını düşünüyorum.” diyen Kırbıyık, Halkalı-Kapıkule hızlı tren hattının diğer etaplarının da tamamlanmasıyla birlikte 2026 yılında İstanbul’dan Kapıkule’ye yük ve yolcu taşımacılığına başlanmasını beklediklerini söyledi. , “Diğer aşamalarda ihale süreçleri ve sözleşme aşamaları. var. Verilecek terminlere bağlı ama orada da çok uzun süreceğini düşünmüyorum. 2024 yılında bu sınırın tamamlanmasının ardından oradaki çalışmaların yaklaşık 1-2 yıl içerisinde tamamlanacağını ve bu hattın İstanbul’dan Kapıkule’ye kadar hem yük taşımacılığında hem de yolcu taşımacılığında tam kapasite kullanılacağını görüyoruz” dedi. Kapıkule hızlı tren hattının 530 milyon euroluk bir proje olduğunu belirten Kırbıyık, “Çok büyük bir proje. Mali açıdan baktığınızda bu büyüklük ortaya çıkıyor. Sadece Çerkezköy-Kapıkule hattı yani 153 kilometrelik kısım için ihale bedeli 530 milyon euro olan bir projeden bahsediyoruz. Bunun bir kısmı Avrupa Birliği tarafından karşılanıyor ama değerli bir kısmı da Ulaştırma Bakanlığımız tarafından milli bütçeden karşılanıyor. Diğer 2 etabın maliyetine baktığınızda ise hem projenin değeri hem de mali boyutu ortaya çıkıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu